Ga naar de hoofdinhoud

Interview met Anna van Dorp Ondermode: al 29 jaar een begrip in Zeist

De komende tijd gaan we in gesprek met ondernemers uit Zeist. Wat maakt hun winkel bijzonder? En waarom is een bezoek meer dan de moeite waard? Ditmaal spreken we met de ondernemers van Anna van Dorp Ondermode in het centrum van Zeist.

Jullie zijn al lang gevestigd in Zeist. Kun je iets vertellen over het ontstaan van Anna van Dorp Ondermode?

Onze ervaring van 29 jaar is ooit begonnen in een klein winkeltje aan de Meester de Klerkstraat, in het toen gloednieuwe Belcour. Liesbeth van Dijk-van Dorp gaf destijds les aan de Textielmanagement opleiding in Doorn en had de ambitie om een eigen zaak te beginnen. Daarnaast was ze actief als trainster verkoop voor C&A, voor alle lingerieafdelingen van De Bijenkorf én voor andere lingeriemerken en speciaalzaken. Die combinatie van kennis en servicegerichtheid bleek de perfecte basis voor een winkel met écht goed advies.

Wat maakt jullie winkel zo uniek in vergelijking met andere ondermode zaken?

Wij zijn één van de grootste ondermode speciaalzaken van Nederland. Heel anders dan de meeste winkels, en juist daarom komen onze klanten van steeds verder. We onderscheiden ons met onze kennis, service en het persoonlijke advies. Vrouwen kunnen hier terecht voor wat ze écht nodig hebben: goede basisstukken waarmee je de dag goed kunt starten. Geen overdaad aan modemerken, maar ondermode die werkt.

Welke producten bieden jullie aan en waarin onderscheiden jullie je assortiment?

Keus hebben we... heel veel keus. En daarin zijn we uniek! Alles is keurig geordend: van voorgevormde en niet-voorgevormde beha’s tot beha’s zonder beugel, strapless modellen, shapewear en tricotage. En natuurlijk bieden we ook nachtkleding en badmode aan, passend bij elk seizoen. Alles is beschikbaar in een breed scala aan maten: van cupmaat A tot en met M, en omvangsmaten van smal tot groot. Daarbij hebben we ook nog een ruim aanbod aan leuke accessoires – ook daarin zijn we net even anders dan anders.

Veel winkels kiezen tegenwoordig voor online verkoop. Waarom kiezen jullie bewust niet voor een webshop?

We doen niet aan verkoop via internet, en dat is een heel bewuste keuze. Een vrouw verandert tussen de 7 en 11 keer van maat in haar leven. Dat betekent dat je eigenlijk altijd moet passen om zeker te weten dat iets goed zit. Natuurlijk kun je online hetzelfde model terugkopen, maar of het echt de juiste maat is, blijft de vraag. Uit onderzoek blijkt dat 80% van de vrouwen de verkeerde maat beha draagt. Daarbij komt ook nog het gedoe met bezorgbusjes, retourneren en wachten op geld terug. Een bezoek aan onze winkel lost dat allemaal in één keer op.

Wat merken jullie van klanten die de winkel bezoeken? Komen ze echt van ver?

Zeker! Omdat we zo’n uitgebreid assortiment hebben en echt goed advies geven, komen klanten vanuit het hele land naar Zeist. Dat vinden we natuurlijk ontzettend leuk. We horen vaak dat mensen speciaal voor ons de reis maken – en dan ook echt blij de deur uit gaan.

Hoe reageren klanten op jullie winkel en service?

Onze klanten zijn heel tevreden, en dat zien we terug in de reviews. We hebben inmiddels 238 vijfsterrenbeoordelingen op onze Google-bedrijfspagina, en daarnaast eentje van 4,9. Dat vinden wij niet verkeerd! Het bevestigt dat persoonlijke aandacht en vakkennis gewaardeerd worden.

Wat betekent de locatie in het centrum van Zeist voor jullie winkel?

Onze klanten waarderen het centrum van Zeist vooral vanwege het aanbod van authentieke winkels. Juist daarin maken wij het verschil ten opzichte van dorpen met vooral franchisebedrijven. In Zeist vind je nog echte speciaalzaken – en wij zijn daar graag een voorbeeld van.

Deel dit artikel

Heb jij een inspirerende lokale ondernemer uit Zeist in gedachten voor een interview? Tip ons! Wie weet staat jouw suggestie binnenkort op DeOpenslotstad.nl in de spotlight!